Kilka faktów z historii

Reklama towarzyszy człowiekowi już od bardzo dawna. Pierwsze jej formy powstały już w starożytności. Była to forma ustna stosowana przez handlarzy na jarmarkach i targowiskach. Jej rozwój w formie pisanej zapoczątkowali starożytni Grecy. Największy przełom w reklamie dokonał sięga sprawą wynalezienia druku dzięki temu pojawiły się pierwsze teksty reklamowe w prasie.

Jak głosi przysłowie: ?reklama dźwignią handlu? więc jej postęp był coraz szybszy w miarę jak podnosiła się skuteczność jej oddziaływania. Z biegiem czasu coraz więcej i częściej przedsiębiorcy odwołują się do reklamy prasowej, powstają fundamenty biznesu reklamowego. W momencie rozpowszechnienia telewizji reklama rozwija skrzydła i zaczyna się złota era reklamy. Od czasu wyemitowania pierwszej reklamy telewizyjnej wiele się zmieniło jednak zasada wciąż pozostaje ta sama, zainteresowanie klienta, poinformowanie go o dostępnym produkcie, wzbudzenie w nim potrzeby posiadania i ostatecznie skłonienie go do zakupu. W naszych czasach nasycenie reklam jest tak duże, że tworzy się szum reklamowy. Aby wyróżnić się z tego tła poszukuje się coraz to nowych form reklamy bardziej subtelnej i nie oczywistej. Duży nacisk kładzie się na reklamę ambientową, zewnętrzną, reklamę poprzez fora internetowe, polecanie produktów, serwisy opiniotwórcze. Odzież reklamowa, nadruki na odzieży są coraz częściej wykorzystywane przy reklamowych happeningach i akcjach promocyjnych. Dzięki temu angażując czynnie publiczność w udział w zabawę, gry pozwala się potencjalnemu klientowi mimowolnie zapoznać z produktem i otrzymać baner, gadget lub promocyjną próbkę. Taka forma reklamy oddziałuje pozytywniej i pozostawia trwały ślad w pamięci gdyż towarzyszą jej emocje, ciężko uzyskać taki sam efekt przy reklamie telewizyjnej.