Targi reklamy

Reklama w najróżniejszych formach otacza nas już tak ściśle, że przestajemy to zauważać. Nie tylko w telewizji, radiu, internecie i na ulicach. Wszędzie pełno znaków towarowych, koszulek, kubków, czapek, torebek i długopisów z logami, zdjęciami i sloganami. Jednak to tylko mała część z szerokiej oferty gadżetów i artykułów reklamowych. Firmy sprzedające takie towary oferują prawie wszystko co może nam przyjść do głowy. Dlatego by zorientować się w najciekawszych, dostępnych gadżetach i interesujących nowościach ludzie z branży reklamowej spotykają się na targach reklamy.

Jedne z największych to organizowane przez CJG Inter Media Targi Reklamy i Poligrafii Rema Days. Po 5 latach działania i zdobyciu wysokiej pozycji w branży marketingowej firma zdecydowała się na organizację międzynarodowych Dni Reklamy w warszawskiej hali Expo. W 2005 roku odwiedziło je 218 wystawców i 5 tys. gości, także spoza Polski. W roku 2012 ilość wystawców przekroczyła już imponującą liczbę 530. W ramach targów odbywa się konkurs Gifts of the Year. Wybierane są produkty i upominki w 5 kategoriach cenowych, oraz w dodatkowej kategorii Top Design dla gadżetów odznaczających się wyjątkową oryginalnością.

W ramach Międzynarodowych Targów Poznańskich już od ponad 20 lat odbywają się targi Euro-Reklama. Tu także nagradzane są artykuły reklamowe, (dokładnie ‘najlepsze rozwiązania ekspozycyjne w miejscu sprzedaży’), w konkursie SuperStar, mającym, aż osiem kategorii. Inicjatorem tego konkursu jest, wydawany w wielu krajach Europy, specjalistyczny magazyn marketingowy Display. Niewątpliwą zaletą targów Euro-Reklama jest ich stosunkowo długa tradycja. W 2011 roku odwiedziło je 400 wystawców z 27 państw świata i ponad 12 tys. gości z branży reklamowej. Ponadto na terenie Targów znajdują się punkty gastronomiczne, punkty sprzedaży biletów kolejowych, 24-godzinny parking strzeżony, bezprzewodowy internet, a dla obcokrajowców organizowana pomoc językowa.

W 2010 roku pierwszy raz odbyły się targi których głównym tematem były artykuły, upominki i gadżety reklamowe. Gift Expo - Targi Upominków Reklamowych. Z powodu ich młodego wieku i bardziej ograniczonej tematyki, nie przyciągają takich ilości wystawców i gości, jak wspomniane wcześniej wydarzenia. W 2011 roku pojawiło się tam 30 producentów i dystrybutorów produktów reklamowych. Mimo nie tak wielkiej jeszcze skali wydarzenia, Gift Expo rozwija się i zyskuje znaczenie, oraz uznanie w branży, zaspokajając zapotrzebowanie rynku na gadżety i artykuły marketingowe.