Gadżety reklamowe - KALENDARZE

Reklama z wykorzystaniem kalendarzy to coraz bardziej popularna forma marketingu. Kalendarz z logo naszej firmy to doskonały prezent dla kontrahentów a zarazem niezawodna reklama, warto więc zadbać o to aby cechowała go wysoka jakość.

Różnorodność kalendarzy pozwala nam dostosować ten typ reklamy do swoich potrzeb. Na rynku dostępne są obecnie między innymi kalendarze ścienne w różnych formach, biurkowe czy książkowe. Każdy z nich ma za zadanie utrwalić wizerunek firmy i spełnić jedną z trzech zasad reklamy - "trzech uderzeń". Projektując kalendarz konieczne jest użycie niezmiennego loga w dobrze dobranej kolorystyce. Nie może być tak, że logo firmy jest np. żółte a na kalendarzach drukuje się zielone. Dobry kalendarz reklamowy musi być funkcjonalny, estetyczny oraz trwały.

Funkcjonalność to wyraźny podział na tygodnie, którymi firmy posługują się coraz częściej ustalając np. terminy dostaw; to również zaznaczenie świąt wolnych od pracy a nawet zaznaczenie takich dni okolicznościowych jak np. dzień matki czy ojca. Błaha sprawa, a zapracowanym znacznie pomaga nie zapomnieć o tak oczywistych świętach.

W zależności od formy kalendarza ważne są takie szczegóły jak: - suwak do zaznaczenia dnia ( w przypadku ściennych i biurkowych); podział na dni dający miejsce na notatki i miejsce na kontakty ( w przypadku osobistych).
Istotnymi walorami dobrego kalendarza reklamowego są estetyka i trwałość. Ważny jest niemal każdy szczegół począwszy od jakości papieru poprzez druk i okładkę. Estetyka wykonania to najważniejsza cześć tej formy promocji. Jeśli kalendarz będzie nieestetyczny, nieelegancki lub zbyt duży ( kalendarz biurkowy) wyląduje najpewniej w koszu na śmieci lub w zakurzonej piwnicy. Trwałość materiału z jakiego został wykonany gwarantuje, że cel zostanie osiągnięty.

Nie warto wybierać najtańszej oferty, ponieważ tak naprawdę kalendarze to skuteczna promocja przez cały rok, warto więc wydać parę groszy więcej i cieszyć się ich wysoką estetyką i trwałością.