Odzież reklamowa

Codziennie robiąc zakupy spotykamy się z różnego rodzaju akcjami promocyjnymi w sklepach. Nieraz połączone są one z degustacją lub rozdawaniem próbek produktu. Miejsca takich akcji promocyjnych bardzo szybko rzucają się w oczy. Są one zazwyczaj dobrze oznaczone transparentami, plakatami i innymi gadżetami z logo firmy. Akcjom tym oraz osobom pracującym w takich miejscach nieodłącznie towarzyszy odzież reklamowa.

Ma ona na celu podkreślenie marki produktu oraz ujednolicenie pracowników. Odzież reklamowa wykorzystywana jest na wiele sposobów. Praktykowane jest na przykład to, że odzież posiadająca widoczne emblematy firmy podarowywana jest pracownikom danej branży. Widoczne jest to choćby w branży budowlanej. Kto chociaż raz był w hurtowni materiałów budowlanych potwierdzi iż tamtejsi pracownicy noszą ubrania z logami różnych producentów materiałów budowlanych.

Takie promowanie marki również jest skuteczne, bo zwiększa rozpoznawalność produktu i marki. Innym użyciem odzieży w reklamie jest traktowanie jej jako gadżetu, prezentu dla klientów. Wszelkie opaski, torby, koszulki czy czapki dołączane do niektórych produktów także można podciągnąć pod termin odzież reklamowa. Wszak posiadają one znaki firm, jednak zazwyczaj są ciekawiej zaprojektowane niż odzież przeznaczona tylko na akcje promocyjne. Jednak aby klienci kupowali dany produkt nie wystarczy coś do niego dołączyć. Ważne jest to co dokładnie firma daje klientom w prezencie. Powinno to być coś atrakcyjnego i ciekawego.