Narzędzia wykorzystywane w reklamie

Istnieją bardzo różnorodne narzędzia wykorzystywane w reklamie oraz w promocji produktów i usług. Nieraz są to po prostu przedmioty, które właściwie nie należą do zakresu producenta, ale wykonywane są i rozprowadzane wraz z towarem by zachęcać do kupna. Najpopularniejszymi takimi gadżetami są długopisy firmowe oraz breloczki. Rozdawane są one klientom by zachęcać ich do danej firmy. Jednak lista takich przedmiotów wykorzystywanych do promocji jest bardzo długo i różnorodna.

Zazwyczaj są to rzeczy pokrewne dziedzinie w jakiej specjalizuje się producent, ale stosunkowo często są to uniwersalne dodatki, które właściwie każdemu się przydadzą, np. notesy, długopisy, kalendarze, torby na zakupy. Niemniej oryginalne dodatki są znacznie bardziej pożądane przez klientów. Producent jednak musi znacznie się wysilić oraz wyłożyć odpowiedni budżet aby takie oryginalne i ciekawe dodatki do produktów powstały. Potrzebny jest do tego sztab ludzi od projektantów i pomysłodawców po ludzi od marketingu i wykonawców. Niemniej takie inwestycje są opłacalne bo budują wizerunek firmy oraz zwiększają znacznie sprzedaż produktów, a to przecież to jest nadrzędnym celem każdej firmy. Odpowiednie posługiwanie się reklamą i jej możliwościami może bardzo pomóc w zaistnieniu oraz utrzymaniu się na rynku. Całkowite ignorowanie tej dziedziny nie może zakończyć się dobrze dla żadnej firmy niezależnie czy jest ona mała, średnia czy duża.